Tonys Chocolonely

2016-07-16 @ 18:41:13

På tekniska museums till i Stockholm hittade jag den här supergoda chokladen. Tony's Chocolonely, helt underbart god.

Jag har inte sett den förut så jag var ju tvungen att prova. Öppnade paketet och det var ett lustigt mönster... Tony vill tydligen inte göra standardmönster där alla bitar är lika stora. Dessutom vill han befria slavarna..? Vad?! Han menar att det finns Slavar på kakao farmer i väst Afrika och många av dem är barn. Han vill göra choklad som är 100% slaveri så här har ni Tony's underbara choklad. Vi provade 2 st, en med salt och en med mandlar, honung och båda var supergoda. Ska kolla om jag hittar dem hemma också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0