Trött på att ständigt banta?

2016-08-04 @ 11:24:09
I våras gick jag en kurs på nätet som handlar om att tänka annorlunda när det gäller mat. Tänk dig smal heter den och det är ingen ny diet utan jag fick lära mig att tänka om när det gäller mitt förhållande till mat. Jag hittade en hel del saker som jag kan förbättra och det blev en hel del aha-upplevelser.
Jag gick den som var på 6 v och det var uppgifter att göra varje dag, lite högt tempo men så är ju jag. Nu har jag alla uppgifter printade och kan fortsätta jobba med dem hemma.
 
Mycket sitter ju i huvudet och är du som jag, en ständig bantare, så gå den här kursen, lär om och lär på rätt sätt. För min del så har den hjälpt mig mycket, och eftersom det inte är en diet så känns det inte som ett nytt krav.
Att börja tänka på ett annat sätt har även påverkat mig i andra sammanhang än maten, tipsen jag har fått har hjälpt mig att förstå hur jag funkar i vissa stressade situationer och den lärdomen behöver jag ju också.
 
 
Om du är intresserad så kolla in Ulrikas hemsida här
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0