Äntligen kalas för 6-åringen

2016-08-29 @ 10:52:00
Att fylla år är ju jättekul oavsett när på året det är men när det gäller kalas så är det inte så roligt att fylla år på sommarlovet. Ingen är ju hemma så att man kan ha kalas! Det är tur att man kan ha det lite senare, på det viset så firas man både 2 och 3 gånger varje år, inte alls så dumt när man tänker efter *ler*
 
Igår var det kalas för vår nyblivna 6-åring, det var hela tjocka släkten som kom och firade med honom och han var hur nöjd som helst.
 
Baka tårta hade jag gjort - såklart och iår följde det samma tema som egentligen har gällt hela sommaren. POKEMON.
 
 
 
 
Jag fyllde den med hemlagad ananasmousse och glasscreme och vita bottnar. Det var en väldigt fräsch tårta som blev väldigt omtyckt, tyvärr var det så fuktigt ute så sugarpasten började rinna, men som tur var så hade alla sett tårtan och även börjat ta av den så det var ingen större fara. Var nog mest jag som såg det....
 
Jag hade bakat lite fler kakor som stod på bordet, provade mig på en Kronans kaka men eftersom jag inte kunde mala mandeln så blev det liksom lite finhackat istället och kanske inte alls så som hade önskat, men smaken satt där.
Det blev än en bannoffe paj, både en vanlig och en vegansk. Banoffepaj är sött och gott, har ni inte provat så gör det. Gott recept till den veganska pajen hittar du här
 
Kronans kaka längst bak och Banoffepaj fram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0